W tym tygodniu byliśmy na wycieczce w Warszawie. Wyjechaliśmy w poniedziałek 11 kwietnia o godzinie 4.45. Było jeszcze zupełnie ciemno, kiedy wyruszyliśmy spod szkoły. Nie chciało nam się jednak spać, gdyż byliśmy zbyt podekscytowani wyjazdem. Do Warszawy dojechaliśmy około godziny 14.00. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzenie Sejmu. Mogliśmy tam obejrzeć hall i sale obrad, które zwykle znamy z telewizji. Można było nawet zrobić sobie zdjęcie z posłem! Z Sejmu udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki. Wjechaliśmy na XXX piętro szybkobieżną windą. Mogliśmy stamtąd podziwiać piękną panoramę Warszawy. Bardzo mi się podobał ten widok. Z Pałacu Kultury i Nauki pojechaliśmy do hotelu. Był już najwyższy czas, aby coś zjeść i się rozpakować.

Wtorek rozpoczęliśmy od wizyty w telewizji polskiej. Na ulicy Woronicza znajduje się duży gmach, w którym są studia. Byliśmy w studiach, gdzie nagrywane są znane programy, na przykład Świat się kręci, Jaka to melodia czy Pytanie na śniadanie. Następnie zwiedziliśmy Zamek Królewski z zewnątrz. Szliśmy Traktem Królewskim oglądając między innymi Pomnik Małego Powstańca, Syrenkę Warszawską, Kolumnę Zygmunta i wiele innych znanych miejsc. Bardzo nam się podobał ten spacer. Mieliśmy też trochę czasu wolnego i mogliśmy kupić pamiątki na Starówce. Kolejnym punktem naszej wycieczki były warsztaty robotyczne. Mogliśmy na nich złożyć roboty, które samodzielnie jeździły. Odbyły się też walki robotów, które spychały się z ringu. Po tych zajęciach wróciliśmy do hotelu na obiadokolację.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Powstania Warszawskiego. Bardzo podobało mi się to miejsce. Szliśmy po takim bruku, jaki kiedyś pokrywał ulice Warszawy. Oglądaliśmy stare samoloty wojenne, telefony, a także zwiedziliśmy kanały, którymi przemieszczali się powstańcy. Widzieliśmy film o zniszczonej przez Niemców Warszawie. Zrobiło to na mnie ogromne wrażenie. Cały czas myśleliśmy o ludziach, który zginęli w Powstaniu. Z muzeum pojechaliśmy do Wilanowa. Było to zdecydowanie bardziej pozytywne miejsce. Bardzo podobał mi się ogród, w którym było mnóstwo kwiatów, rzeźb i pomników. Następnie zwiedziliśmy Łazienki. Zawsze chciałam zobaczyć Pałac Na Wodzie. Wyglądał tak, jak zawsze go sobie wyobrażałam – rozległy, jasny budynek otoczony masą zieleni. Po parku spacerowały oswojone pawie, a wiewiórki można było karmić z ręki. W ogóle się nie bały! Po zwiedzeniu Parku pojechaliśmy do Teatru Buffo na przedstawienie Piotruś Pan. Do hotelu pojechaliśmy do hotelu. Byliśmy naprawdę wykończeni.

Nasz ostatni dzień w Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzenia Stadionu Narodowego. Było tam bardzo fajnie. Mogliśmy zobaczyć, gdzie gra polska reprezentacja. Stamtąd udaliśmy się do Biblioteki Uniwersyteckiej. Oglądaliśmy tam Ogrody na Dachu – niestety większość roślin nie zdążyła jeszcze zakwitnąć. Kolejnym punktem zwiedzania było Centrum Nauki Kopernik. Tam mogliśmy wykonać wiele ciekawych doświadczeń. Widzieliśmy wyrzutnię piłek, biegaliśmy w specjalnych kołach, a nawet poruszaliśmy się na latającym dywanie. Te niezwykłe eksperymenty były ostatnim punktem naszej wycieczki. Po obiedzie rozpoczęła się podróż powrotna. Tym razem prawie wszyscy spali w autokarze.

Nasza wycieczka do Warszawy była super! Zwiedziliśmy wiele bardzo ciekawych miejsc. Myślę, że każdy powinien zwiedzić stolicę wraz z jej parkami, muzeami i zabytkami.

Kamila Silicka

W dniach 11.04.2016r. do 14.04.2016r. odbyła się wspaniała wycieczka szkolna do stolicy naszego kraju, czyli Warszawy. Ponieważ zbiórka pod szkołą była o godzinie 4:45, musieliśmy bardzo wcześnie wstać. Po ośmiu godzinach jazdy dojechaliśmy do Warszawy a konkretnie pod gmach Sejmu. Ponieważ przyjechaliśmy zbyt wcześnie i musieliśmy czekać jeszcze godzinę na wizytę w budynku, poszliśmy sobie trochę pospacerować po centrum miasta. W Sejmie spotkaliśmy się z jednym z posłów, który z chęcią odpowiedział na nasze wszystkie pytania. Następnie pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie i wjechaliśmy windą na XXX piętro tego budynku. Widoki były wspaniałe! Widać było nawet Stadion Narodowy.

Drugi dzień zaczęliśmy od zwiedzania budynku Telewizji Polskiej, następnie udaliśmy się na zwiedzanie najważniejszych zabytków Warszawy m.in. Kolumny Zygmunta, Zamku Królewskiego, Pomnika Małego Powstańca i Warszawskiej Starówki. Później pojechaliśmy na warsztaty robotyczne, w trakcie których budowaliśmy prawdziwe roboty, które później między sobą walczyły. Trzeci dzień zaczął się bardzo ciekawie, ponieważ byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego. Były tam bardzo ciekawe eksponaty oraz replika kanału. Następnie zwiedzaliśmy piękny Pałac w Wilanowie od zewnątrz i od środka oraz Pałac Na Wodzie w Łazienkach królewskich. Zawsze chciałem zobaczyć to miejsce i się nie zawiodłem. Na koniec dnia udaliśmy się do teatru Buffo na wspaniały spektakl pt. „Piotruś Pan”. Czwarty dzień (moim zdaniem najciekawszy) zaczęliśmy od zwiedzania Stadionu Narodowego – marzenia każdego kibica polskiej piłki nożnej. Potem weszliśmy na dach Biblioteki Uniwersyteckiej. Są tam rośliny, które niestety jeszcze nie zakwitły, ale podobno podczas lata jest tam pięknie. Dzień zakończyliśmy równie wspaniale jak zaczęliśmy, byliśmy bowiem w Centrum Nauki Kopernik, gdzie mieliśmy możliwość zobaczenia niezwykłych doświadczeń naukowych. Był to już niestety koniec wycieczki i po zjedzeniu pysznego obiadu wyruszyliśmy do Szczecina.
Wycieczka do Warszawy była wspaniała. Moim zdaniem była to najlepsza ze wszystkich wycieczek szkolnych.