W poniedziałek, w tygodniu wycieczkowym, klasy drugie wyjechały do Torunia. Pierwszym punktem naszej wycieczki był Jura Park w Solcu Kujawskim. Zwiedziliśmy Muzeum Ziemi, obejrzeliśmy dwa filmy w Kinie Emocji 5D. Po obiedzie poszliśmy na długi spacer po parku, gdzie podziwialiśmy niezwykłe modele dinozaurów. Po południu dotarliśmy do Torunia. Tam czekała nas kolejna atrakcja – wizyta w Żywym Muzeum Piernika. Poznaliśmy tajniki piernikarskiej wiedzy, a towarzyszył nam średniowieczny mistrz i jego czeladnicy. Mieliśmy okazję upiec, wykonane przez nas, pierniki. Zabawa była wspaniała! Po warsztatach w muzeum, pojechaliśmy do hotelu Walter. Wieczorem, po kolacji, dość szybko zasnęliśmy. Drugi dzień wycieczki też zaczął się ciekawie. Najpierw odwiedziliśmy Planetarium, gdzie obejrzeliśmy seans pt.”Cudowna podróż”. Była to podróż po Układzie Słonecznym, „lądowaliśmy” na powierzchni Księżyca i Marsa, zobaczyliśmy jak wyglądają z bliska pierścienie Saturna oraz chmury na Jowiszu, poznaliśmy podstawowe gwiazdozbiory i związane z nimi mity greckie. Ostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Torunia. Pani przewodnik pokazała nam najciekawsze miejsca: Krzywą Wieżę, Katedrę, Rynek Staromiejski, Ratusz, dom i pomnik Mikołaja Kopernika. Potem był czas na kupienie pamiątek i pierników. W drodze powrotnej, w Pile, zjedliśmy obiad. Do Szczecina dojechaliśmy wieczorem. Przed szkołą czekali na nas stęsknieni rodzice. Wycieczka była bardzo udana.