&

Angielski z PO WERem cz.1

SZKOLENIA WSPIERANE I FINANSOWANE PRZEZ PROGRAM PO WER TO BEZCENNY NABYTEK DLA KAŻDEGO NAUCZYCIELA.

Wiedza i kompetencje, które się zyskuje są nieocenione, a przedstawiona różnorodność realizacji lekcji imponująca. Wyposażony w te instrumenty nauczyciel aż kipi od PO WER-owej mocy i czym prędzej pragnie wdrażać nowo poznane metody. Nic jednak nie  może odbyć się w pośpiechu, metoda kalki przy wprowadzaniu nowych rozwiązań, nie działa. Potrzebna jest długofalowa koncepcja, koncepcja – szycia na miarę, czyli uważnego dopasowywania technik metodologicznych do potrzeb uczniów. Kilka tygodni musiało upłynąć zanim i ja zaczęłam wprowadzać metodologiczne nowinki w klasach.

Co-operative learning, to metoda uczenia dobrze mi znana, lecz dopiero wnikliwie przejrzana i przedyskutowana, podczas szkolenia, stała się moim ulubieńcem metodologicznym. Początkowe próby wdrażania metody nie były satysfakcjonujące, ale po kilku tygodniach nastąpił przełom. Dzieci zrozumiały jak wspaniale można pracować z innymi, kiedy każdy ma swoje, ważne miejsce w grupie . Co więcej nauczyły się rozdzielać zadania tak, by wspólnie przy pomocy wszystkich członków grupy dotrzeć do wyznaczonego przez nauczyciela celu. Szybko zaobserwowały też, że uczą się wzajemnie od siebie i ,że są mistrzami wzajemnej motywacji. Bardzo też polubili swobodę działania, który pozwala im na niezwykły freestyle w dotarciu do celu. Proszę tylko popatrzeć:-)

Małgorzata Morgownik