&

Angielski z PO WERem cz. 2

Lekcje nigdy nie mogą być nudne – TAK KAŻDEGO DNIA MOJEGO SZKOLENIA TRENERKA JOSIANNE MÓWIŁA DO NAS – NAUCZYCIELI.

Po czym udowadniała, że jest to nie tylko możliwe ale także i wykonalne!

Po powrocie ze sponsorowanego przez program PO WER kursu, postanowiłam to sprawdzić…. na moich uczniach. Efekty przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Uczniowie uczyli się, bawili i pogłębiali swoje zdolności językowe w bardzo przyjemnej atmosferze i bardzo intensywnie:-).

Run the Monster to wspaniałe ćwiczenie z grupy Activities for Dictation, gdzie uczniowie jednocześnie rozwijają wszystkie swoje kompetencje językowe: słuchanie, mówienie, pisanie i czytanie. Dzieci od samego początku pokochały tą formę nauki i bardzo szybko zrozumiały, że tylko ich wytężona praca doprowadzi ich do upragnionego sukcesu.

Uczenie języka poprzez Project Work, czyli ćwiczenia oparte na wykonaniu określonego przez nauczyciela zadania, w parach lub grupach, to kolejne znakomite narzędzie do pracy. Każda z par/grup dostaje od nauczyciela inne zadanie. Uczniowie mają wcześniej przygotowane materiały lub  podczas lekcji zbierają potrzebne im do wykonania zadania informacje. Po zakończeniu pracy następuje wspólna prezentacja wszystkich projektów, która tworzy całość omawianego zagadnienia.

CLIL czyli Content and Language Integrated Learning – to narzędzie dzięki któremu uczniowie podczas lekcji nie tylko uczą się języka angielskiego ale przede zdobywają wiedzę o świecie poprzez język angielski. Z dużym sukcesem, w ostatnim czasie udało się nam, przeprowadzić takie zajęcia o tradycjach Halloween oraz o Thanksgiving Day. Zajęcia o Halloween poprowadzili uczniowie klasy 6b, a Thanksgiving Day fantastycznie zaprezentowali Tomek Cichocki z klasy 3a z mamą Agnieszką, którzy kilka tygodni temu wrócili z New York City.

Małgorzata Morgownik