Hour of code

GRUDZIEŃ UPŁYNĄŁ NAM NA POPOŁUDNIOWYCH ZAJĘCIACH KOMPUTEROWYCH DOTYCZĄCYCH KODOWANIA.

To nie przypadek! Godzina Kodowania organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week), jest największą inicjatywę edukacyjną w historii, adresowaną do uczniów z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce.

W tym roku obchodzony był on od 5 do 11 grudnia, ale w zabawach związanych z kodowaniem można uczestniczyć przez cały rok, z dowolnego urządzenia i miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, na lekcjach i zajęciach w szkole, jak i poza szkołą, indywidualnie lub w grupie uczniów. Ta inicjatywa nie jest ograniczona tylko do szkół, może w niej brać udział każdy, w każdym wieku.

Wystarczy odwiedzić stronę https://code.org/ i wybrać odpowiedni samouczek. Choć witryna dostępna jest w wielu językach, również w polskim, nie wszystkie elementy zostały do końca przetłumaczone, stąd podstawowa znajomość języka angielskiego jest więcej jak wskazana (… i tu przydały się bardzo umiejętności zdobyte w ramach projektu PO WER!).

Zabawa była doskonała, najmłodsi sterowali poczynaniami bohaterów, starsi uczniowie mogli pokusić się o stworzenie własnej gry. Pierwszaki kierowali poczynaniami Sparka (CodeSpark Academy), drugo- i trzecioklasiści pływali po oceanie z Vaianą (dziewczyna z filmu: Vaiana: Skarb oceanu), klasy trzecie po raz kolejny zmierzyły się z nową odsłoną Minecrafta, a najstarsi przeprowadzali przez kolejne platformy bohaterów Code Combat (kreśląc kod w Pytonie w języku angielskim). Było naprawdę super! Fajnie, że do naszych bohaterów możemy w każdej chwili wrócić. Ty też możesz spróbować – Code.org zaprasza.

Przemysław Stecewicz

 

Hour of code

GRUDZIEŃ UPŁYNĄŁ NAM NA POPOŁUDNIOWYCH ZAJĘCIACH KOMPUTEROWYCH DOTYCZĄCYCH KODOWANIA.

   

To nie przypadek! Godzina Kodowania organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week), jest największą inicjatywę edukacyjną w historii, adresowaną do uczniów z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce.

W tym roku obchodzony był on od 5 do 11 grudnia, ale w zabawach związanych z kodowaniem można uczestniczyć przez cały rok, z dowolnego urządzenia i miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, na lekcjach i zajęciach w szkole, jak i poza szkołą, indywidualnie lub w grupie uczniów. Ta inicjatywa nie jest ograniczona tylko do szkół, może w niej brać udział każdy, w każdym wieku.

Wystarczy odwiedzić stronę https://code.org/ i wybrać odpowiedni samouczek. Choć witryna dostępna jest w wielu językach, również w polskim, nie wszystkie elementy zostały do końca przetłumaczone, stąd podstawowa znajomość języka angielskiego jest więcej jak wskazana (… i tu przydały się bardzo umiejętności zdobyte w ramach projektu PO WER!).

Zabawa była doskonała, najmłodsi sterowali poczynaniami bohaterów, starsi uczniowie mogli pokusić się o stworzenie własnej gry. Pierwszaki kierowali poczynaniami Sparka (CodeSpark Academy), drugo- i trzecioklasiści pływali po oceanie z Vaianą (dziewczyna z filmu: Vaiana: Skarb oceanu), klasy trzecie po raz kolejny zmierzyły się z nową odsłoną Minecrafta, a najstarsi przeprowadzali przez kolejne platformy bohaterów Code Combat (kreśląc kod w Pytonie w języku angielskim). Było naprawdę super! Fajnie, że do naszych bohaterów możemy w każdej chwili wrócić. Ty też możesz spróbować – Code.org zaprasza.

Przemysław Stecewicz