Łezka w oku mi się zakręciła w chwili, gdy moje Pociechy usiadły w czerwonym tramwaju z drewnianymi krzeselkami i podgrzewaczami od spodu. Takim środkiem komunikacji  ponad 40 lat temu jeździłam do dawnego Placu  Żołnierza w drodze do IILO.

Możemy  pochwalić się paprykarzem, pasztecikami i właśnie historycznymi pojazdami.  Najwięcej  emocji dostarczyły różnorodne motocykle oraz furorę zrobiły symulatory jazdy tramwajowe. Cieszę się, że czwartoklasisci poznali nazwisko Stoewera, symbolizującego jakość ze Szczecina. Bernhard Stoewer produkował maszyny do szycia i rowery. Jego synowie stworzyli fabrykę samochodów. Właśnie po to, aby ugryźć kawałek historii, aby młode pokolenie znalazło wspólny język że swoimi Dziadkami.

Beata Adamowicz

Warto wiedzieć (notka z Wikipedii)

Muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdnia Sztuki w Szczecinie – jedno z największych w Polsce muzeów o profilu technicznym. Zostało utworzone 1 stycznia 2006 r. Mieści się na Niebuszewie-Bolinku we wpisanej do rejestru zabytków zajezdni tramwajowej przy ul. Niemierzyńskiej. W muzeum prezentowana jest między innymi historia szczecińskiej komunikacji miejskiej, tramwajowej i autobusowej.
Osobnym tematem jest szczeciński przemysł motoryzacyjny. Prezentowane są motocykle przedwojennej firmy Alba, samochody marki Stoewer, jak i powojenne Junaki ze Szczecińskiej Fabryki Motocykli. Są też polskie jednoślady: skutery Osa, motorowery: Komar, Żak i Ryś oraz motocykle: WSK, SHL i Sokoły. Samochody reprezentowane są przez Syreny, Fiaty 125p i 126p, Warszawy, Żuka, Nysę i Stara 25.  W muzeum zgromadzono także prototypy polskich pojazdów: Beskida, Smyka, Wszędołaza, LPT i Iskrę.
Znajduje się tu również symulator tramwaju Konstal 105Na. Do kabiny wyciętej z prawdziwego wagonu dołożono wizualizację trójwymiarową wyświetlaną na przedniej szybie kabiny, obejmuje ona kawałek rzeczywistego Szczecina.