Egzamin tuż tuż, więc ósmoklasiści zawzięcie powtarzają materiał przed testami. Chyba wszyscy mamy już dość rozwiązywania arkuszy zadań, więc zaproponowałam moim uczniom inny rodzaj powtórki. Wiadomo, że tym, co nastolatki lubią najbardziej, są gry. Zaproponowałam, by pracując w losowo dobranych zespołach, wymyślili i opracowali własne gry planszowe, których celem będzie utrwalenie wiadomości z lektur obowiązkowych. Przez kilka lekcji uczniowie pracowali nad projektem: najpierw była burza mózgów, potem przydział obowiązków i przez kolejne lekcje ósmoklasiści dopracowywali swoje prace, by w ostatnim tygodniu przed egzaminami przetestować je na swoich kolegach z pozostałych drużyn. Zabawa była przednia, nie brakowało emocji, a niektóre projekty zaskoczyły mnie kreatywnością. Na zdjęciach uczniowie 8b i ich gry edukacyjne.
Justyna Siadak