Komputery to urządzenia, które nieprzypadkowo kojarzymy z matematyką. Pierwowzorem komputerów były maszyny liczące, które powstawały już w XVII wieku. W roku 1623 Wilhelm Schickard z Badenii Witenbergii zbudował maszynę wykonującą 4 działania na liczbach całkowitych. Kilka lat później (1632) j angielski matematyk William Oughtred odkrył suwak logarytmiczny. Później był sumator B. Pascala (zwany pieszczotliwie Pascaliną) który z wykorzystaniem kół zębatych umożliwiał dodawanie i odejmowanie liczb (zespół kół zębatych – osobnych dla pozycji jednostek, dziesiątek, setek, w którym każdy z dziesięciu zębów odpowiadał cyfrom od 0 do 9). Wykonywał też po raz pierwszy (choć nie zawsze poprawnie) operacje ułamkowe. W kolejnej maszynie G.W Leibniza (1694) po raz pierwszy do obliczeń zastosowano zero-jedynkowy zapis liczb. Po drodze (1820–1840) była jeszcze maszyna analityczna Charlesa Babbage’a, która wprowadzała, pamiętała, przetwarzała liczby i wyprowadzała wyniki obliczeń.
Pierwszy prototyp komputera zbudowali w USA w latach 1939-42 J.V. Atanasoff i C. Berry. Podczas wojny ma tematyk A. Turing wykorzystywał Collosusa (pierwszy komputer zbudowany w Wielkiej Brytani do deszyfracji niemieckich komunikatów radiowych. Przełomem były lata 1943-46, kiedy skonstruowano pierwszy elektroniczny komputer – ENIAC pamiętał 20 liczb, Zbudowany był z 500.000 elementów w tym 18.000 lamp i ważył 30 ton. Pierwszym komputerem osobistym, który mógł się już zmieścić na normalnym biurku była konstrukcja firmy MITS nazwana Altair 8800 – zaprezentowana przez Eda Robertsa i Billa Gatesa w styczniowym wydaniu Popular Electronics Magazine (1975). Dziś komputery stały się tak zwyczajne, że nawet ich nie dostrzegamy. Są naszą codziennością o czym przekonujemy się choćby wyszukując informacji na swoim smartfonie. Dają nam nieograniczony dostęp do wiedzy, pozwalają na się rozwijać i ćwiczyć nasze umiejętności.
Teraz już wiecie dlaczego podczas obchodów Tygodnia Informatycznego zmagamy się również z matematyką. Jak co roku, uczniowie klas trzecich, mieli sposobność zweryfikowania stopnia opanowania swoich umiejętności związanych z mnożeniem i dzieleniem w zakresie 100 korzystając z komputerów. W tym roku poziom był niezwykle wysoki. Podczas rozgrywki finałowej nie zabrakło emocji, do ostatniej chwili ważyły się losy zwycięstwa. Komputerowym Mistrzem Mnożenia i Dzielenia Klas Trzecich został Wojtek z klasy 3a, kolejne miejsca zdobyli Janek i Piotrek z 3b. Rosną nam kolejni wielcy matematycy?