PO WER – AKTUALNOŚCI
W ramach programu Projektu “Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej”, realizowanego w ramach PO WER (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój) dwunastu nauczycieli naszej szkoły otrzymało ze środków Europojskiego Funduszu Społecznego dofinansowanie na szkolenia językowe i metodyczne. W lipcu i sierpniu 2015 roku w szkoleniach uczestniczyli: Małgorzata Firsiof, Katarzyna Gągalska, Krzysztof Grala, Renata Ćwik i Katarzyna Więckowska. W tegoroczne wakacje Londyn ddwiedzili: Przemysław Kowalski, Danuta Krzaczkowska, Krystyna Kubik, Ewa Litwiniuk, Barbara Rakicka i Przemysław Stecewicz. Kurs językowy na Malcie zaliczyła Małgorzata Morgownik. Jak oceniają ten wyjazd, co było dla nich najważniejsze, co ich zadziwiło? – posłuchajmy relacji naszych pedagogów.
2016/2017
Panie Danuta Krzaczkowska i Krystyna Kubik
W ramach projektu PO WER miałyśmy możliwość uczestniczenia w tygodniowym kursie językowym w Londynie. Wartością dodaną był wyjazd sporej , bo 6-osobowej, grupy nauczycieli z naszej szkoły. Pobyt rozpoczęłyśmy od poznania szkoły, nauczycieli i opiekuna studentów p. Adama Bartosika. Wiedzieliśmy, że przyjmie nas absolwent naszej szkoły ale nie zdawaliśmy sobie sprawy, że pełni tak wysoką funkcję… (więcej)
Pan Przemysław Stecewicz
Czy można nauczyć sie języka angielskiego w ciągu tygodnia? Nie! Czy można przełamać swoje językowe bariery, obawy i zacząć rozmawiać z tubylcami w miarę składną angielszczyzną? To zależy, w moim przypadku niestety odpowiedź ponownie brzmi: Nie! Upsss… Czy w takim razie warto było w czasie swoich wakacji uczestniczyć w tygodniowym kursie językowym w Londynie ? Tak, Tak, tak!… (więcej)
Pani Barbara Rakicka
Kiedy myślę Londyn, moje wspomnienia kierują się do dwóch ważnych miejsc Kew Garden i Muzeum Historii Naturalnej. O ogrodzie botanicznym KEW marzyłam od dawna, czytałam o jego historii, słuchałam opowieści mojego przyjaciela, dendrologa o wspaniałościach, które można tam zobaczyć, dotknąć, podziwiać. Moja wyobraźnia tworzyła obrazy, które chciałam ujrzeć w rzeczywistości… (więcej)
Pani Ewa Litwiniuk
Uczestnictwo w tygodniowym kursie językowym w Londynie było dla mnie nie tylko fantastyczną przygodą, ale i sporym wyzwaniem. Doskonalenie angielskiej mowy w szkole Bloomsbury, wśród studentów stacjonujących i praktykujących tam miesiącami, okazało się ogromną próbą sił i własnych możliwości… (więcej)
Pan Przemysław Kowalski
W miesiącu lipcu wziąłem udział w tygodniowym kursie języka angielskiego w Londynie, zorganizowanym w ramach programu PO WER. Celem kursu było podniesienie moich kompetencji językowych i metodycznych oraz wzbogacenie wiedzy na temat innych kultur. Bloomsbury International to szkoła znajdująca się w centrum Londynu w stylowym, charakterystycznym angielskim budynku… (więcej)
Małgorzata Morgownik
Malta w blasku słońca. Zapewne po przeczytaniu tytułu zastanawiacie się, czy jest to w ogóle możliwe? Oczywiście że tak! Od wielu lat pracownicy naszej szkoły korzystają z uroków uczestnictwa w projektach europejskich. W dużej mierze to właśnie dzięki nim, podnoszą swoje kompetencje językowe i metodologiczne… (więcej)
Fotoobiektyw – Wspominki z Londynu… (więcej)
2015/2016
Pani Małgosia Firsiof
Wszyscy uczyliśmy się w szkole językowej „Callan School London”, mieszczącej się w samym centrum Londynu przy Oxford Street. Jest to bardzo dużo szkoła (budynek liczy trzy piętra) i korzystają z niej ludzie z całego świata i w bardzo różnym wieku. W mojej grupie były osoby m.in. z Brazylii, Japonii, Rosji, Włoch, czy Francji… (więcej)
Pani Kasia Gągalska
Tygodniowe szkolenie językowe w Londynie – wspaniała możliwość! Co prawda uczyłam się języka angielskiego w szkole, ale kiedy to było… Wyjeżdżałam do Londynu obawiając się, że trudno mi będzie porozumiewać się z innymi i poruszać po tym wielkim mieście. Okazało się jednak, że było fantastycznie. Zarówno intensywny kurs językowy, jak i sam pobyt w Londynie… (więcej)
Pani Renata Ćwik i Pani Kasia Więckowska
W ubiegłym roku szkolnym przystąpiłyśmy do europejskiego projektu „Zagraniczna mobilność kadry edukacyjnej szkolnej” w ramach PO WER, koordynowanego w naszej szkole przez panią Martę Paluchowską. W ramach tego projektu w dniach 09-15 sierpnia 2015 roku wzięłyśmy udział w kursie języka angielskiego w Callan School of English w Londynie. Za swój osobisty sukces uważamy to, że po teście diagnozującym znalazłyśmy się na 5 „stage-u” i mogłyśmy rozwijać swoje kompetencje językowe właśnie w Londynie pod czujnym okiem nativespeakerów… (więcej)
Londyn – miasto wielu kutur
Wybierając się do Londynu na kurs językowy wiedziałem, że nie można nauczyć się angielskiego w tydzień. Cel był jednak inny. Znałem wiele słów, zwrotów, dużo rozumiałem… Wstydziłem się jednak mówić. Pani Marta powiedziała krótko: „Musisz jechać sam. Jeśli pojedziecie w grupie, będziesz mówił po polsku. Sam – nie będziesz miał wyboru.” I stał się cud!… (więcej)
Londyn wirtualnym okiem pana Krzysia… (zajrzyjcie koniecznie)
… I NASZE DOŚWIADCZENIA PO ROKU PRACY
Minął już prawie rok od wyjazdu niektórych naszych nauczycieli do Londynu. Czy ten wyjazd wpłynął na ich pracę, czy zainspirował do nowych twórczych rozwiązań, czy doświadczenia zdobyte podczas tylko tygodniowego pobytu w tym fascynujacym mieście zachęciły do głębszego poznania historii, kultury i języka angielskiego? Posłuchajmy ich relacji:
Panie Małgosia Firsiof i Kasia Gągalska
Maths in English
Mija już blisko rok, odkąd wspólnie uczestniczyłyśmy w szkoleniach językowych w Londynie realizując projekt „Zagraniczna mobilność kadry edukacyjnej szkolnej” w ramach PO WER. Atmosferę tego miasta, poznanych ludzi i zdobytą wiedzę pamiętamy jednak do dziś. Postanowiłyśmy też wykorzystać zdobyte doświadczenie w codziennej pracy w naszej szkole. W ramach realizacji programu zrealizowałyśmy następujące elementy… (więcej)
Pani Renata Ćwik
Angielski i niemiecki – podobieństwa języków
Wiadomo, że obydwa te języki należą do grupy języków germańskich i mają wspólnego przodka, ale czy naprawdę są aż tak do siebie podobne? Czy znajomość jednego z nich (gramatyki, słownictwa) ułatwi zapoznanie się z drugim? Moim zdaniem istnieje sporo analogii między językami: angielskim i niemieckim, a ich uświadomienie sobie jest bardzo pomocne w zgłębianiu wiedzy w tym zakresie… (więcej)
Dyktando nie takie straszne…
Jednym ze wskaźników określenia poziomu zaawansowania ucznia w nauce języka angielskiego według metody Callana są dyktanda. Ukazują one poziom reprezentowany przez dany etap nauki tą metodą, a każdy uczeń osiągnąwszy dany etap jest w stanie napisać dyktando odpowiednie dla tego etapu, przetłumaczyć je oraz posługiwać się w rozmowie słownictwem zawartym w dyktandzie. Dzięki mojemu udziałowi w kursie języka angielskiego w Londynie w ramach realizacji projektu „Zagraniczna mobilność kadry edukacyjnej szkolnej” – PO WER odkryłam na nowo rolę dyktanda… (więcej)
Pani Kasia Więckowska
Mr. Bean czyli Jaś Fasola
Projekt “Amazing Londoners” narodził się po wizycie w szkole językowej Callan School of London. Powstał jednak z ogromnej fascynacji miastem Londyn. Angielski pisarz Samuel Johnson zwykł mawiać: “jeśli jesteś znudzony Londynem, jesteś znudzony życiem” – chyba nikt, kto już kiedyś odwiedził to miasto, nie zaprzeczy tym słowom. Majestatyczne budowle związane z monarchią, których historia sięga nawet czasów średniowiecznych… (więcej
Sherlock Holmes
Mayfair i Marylebone to dawne przedmieścia Londynu, które pod koniec XVII wieku zostały zamienione w eleganckie dzielnice śródmiejskie. To w tej części Londynu znajduje się Baker Street, ulica uwieczniona przez sir Artura Conan Doyla w opowiadaniach i opowieściach o Sherlocku Holmesie i jego przyjacielu, doktorze Watsonie. Tak postać detektywa, jak i jego mieszkanie to, rzecz jasna, fikcja literacka… (więcej)
Harry Potter
To już kolejna odsłona realizowanego przeze mnie projektu “Amazing Londoners”. Dla mnie ta część jest na swój sposób szczególna, bowiem jej bohater, jest także moim ulubionym. To znany na całym świecie Harry Potter. Akcja Harry’ego Pottera toczy się w alternatywnej wersji naszej rzeczywistości, w której istnieje niezależne społeczeństwo czarodziejów; z własnymi szkołami, ministerstwem magii, instytucjami… (więcej)
Pana Krzysio
Język obcy w mojej pracy
Wykorzystanie języka angielskiego, którego uczyłem się w czasie wakacji mogę podzielić na trzy najważniejsze obszary. Po pierwsze, wykorzystuję tę naukę w pracy z klasą drugą, której jestem wychowawcą. Lepiej rozumiem pracę, jaką wkładają w naukę języków obcych nauczyciele, uczniowie i ich rodzice. Język angielski świetnie można wykorzystać również w codziennej edukacjij… (więcej)
Wykorzystano grafikę ze stron http://www.scambieuropei.info/guide/erasmus-plus, http://vinifera-euromaster.eu i http://popkswarmia.com.pl/